دنیای جوشکاری

دنیای جوشکاری

دنیایی از مطالب جوشکاری و بازرسی فنی
دنیای جوشکاری

دنیای جوشکاری

دنیایی از مطالب جوشکاری و بازرسی فنی

دانلود کتاب متالورژی سیندوکو

این کتاب درای 18 فصل است که در 6 بخش اصلی تقسیم بندی شده اند. در بخش اول کتاب و مقدمه آن فرآیندهای جوشکاری ذوبی، جریان حرارتی (با بررسی منابع حرارت در هر فرآیند و تاثیر پارامترهای مختلف)، واکنش های شیمیایی در جوشکاری، جریان سیال و تبخیر فلز در جوشکاری و تنش های باقیمانده، اعوجاج و خستگی به تفصیل مورد بررسی قرار می گیرد. در بخش دوم که به منطقه ذوب جوش اختصاص دارد، مفاهیم اولیه انجماد جوشکاری، انجماد فلز جوش، ساختار دانه، ریزساختار درون دانه، استحاله های فازی پس از انجماد، ناهمگنی شیمیایی فلز جوش و ترک انجمادی فلز جوش مطرح می شود.

بخش سوم با تمرکز روی منطقه ذوب جزئی، تشکیل و دشواری های منطقه ذوب جزئی را بررسی می کند. در بخش چهارم، بحث هایی در رابطه با منطقه متاثر از حرارت برای مواد کارسخت شده، مواد رسوب سخت شده (آلیاژهای آلومینیوم)، مواد رسوب سخت شده (آلیاژهای نیکل)، کربن و آلیاژهای کربن، مواد مقاوم به خوردگی و فولاد زنگ نزن به تفصیل و با مطرح کردن مثال هایی در هر مورد خاص ارائه شده است. در پایان هر فصل منابعی برای مطالعه بیشتر و نیز سوالاتی از محتوای فصل وجود دارد. وجود تصاویر با کیفیت بالا، دیاگرام های فازی، سیکل های حرارتی از جمله امتیاز های این کتاب به شمار می رود.

این کتاب به عنوان منبع مهمی در زمینه متالورژی جوشکاری شناخته می شود که جنبه های مختلف این علم را به خوبی پوشش می دهد. ترجمه هایی از این کتاب به زبان فارسی در بازار موجود است اما با توجه به زبان روان کتاب، مطالعه آن به زبان انگلیسی انتخاب مناسبی است.


516fmfD2eLL.jpg


download-bottom (9).gif


áلینک دانلود کمکی

- به دلیل به روز بودن وبلاگ از سایر قسمت ها هم بازدید کنید.

- برای ورود به بخش آرشیو مطالب اینجا را کلیک کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد