دنیای جوشکاری

دنیای جوشکاری

دنیایی از مطالب جوشکاری و بازرسی فنی
دنیای جوشکاری

دنیای جوشکاری

دنیایی از مطالب جوشکاری و بازرسی فنی

بازرسی مخازن تحت فشار با استفاده از التراسونیک به روش Phased Array

تکنولوژی Phased Arrey ارائه دهنده یک مزیت تکنیکی در بازرسی جوش در مقایسه با روش قدیمی اولتراسونیک است. پرتو صوتی در Phased Arrey توانائی راهنمائی شدن، اسکن کردن، پیچ خوردن و متمرکز شدن را بصورت الکترونیکی دارد. توانایی راهنمائی شدن پرتو، زاویه های پرتوهای انتخابی را بگونه ای هدایت می کند که در حین حرکت بصورت عمود به بعضی عیوب قابل پیش بینی برخورد کرده و آنها را نمایان سازد که این امر خصوصا در مورد LOF قابل بیان است.

اسکن الکترونیکی (Liner یا در حالت خطی) این قابلیت را دارد که به سرعت جوش ها را پوشش دهد. اسکن زاویه ای (که معمولا بصورت Sectional یا Azimuthally بیان می گردد) این توانائی را دارد که یک نقشه (Map) کلی از جوش ها تحت زاویه مناسب بدست دهد تا اکثر عیوب احتمالی در آن دیده شود. تمرکز الکترونیکی (Electronic Focusing) این قابلیت را ایجاد می کند که شکل و اندازه عیوب در محلهائی که انتظار داریم را نمایش بدهد. در هر حال تکنیک Phased Arrey قابلیت عیب یابی را در حداقل زمان ممکن را دارد.


متن فوق قسمتی از مقدمه مقاله ای است که در این قسمت آماده کرده ایم. این مقاله توسط مهندس مرتضی ثانی خانی و مهندس صفا صبح شناسایی از شرکت پیشگامان فنون پارس در 11 صفحه نوشته شده است.




download-bottom (9).gif


áلینک دانلود کمکی

- به دلیل به روز بودن وبلاگ از سایر قسمت ها هم بازدید کنید.

- برای ورود به بخش آرشیو مطالب اینجا را کلیک کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد