دنیای جوشکاری

دنیای جوشکاری

دنیایی از مطالب جوشکاری و بازرسی فنی
دنیای جوشکاری

دنیای جوشکاری

دنیایی از مطالب جوشکاری و بازرسی فنی

معرفی کتاب خوردگی قطعات جوشکاری شده (Corrosion Of Weldments)

کتاب خوردگی قطعات جوشکاری شده (Corrosion Of Weldments) اولین مرجع تخصصی در ارتباط با خوردگی اتصالات جوشی در ایران است که توسط دکتر ابراهیم حشمت دهکردی، مهندس رسول سپهرزاد و مهندس محمد ابراهیم باجقلی ترجمه و تالیف شده و در پاییز سال 1393 توسط انجمن خوردگی ایران به چاپ رسیده است.

کتاب حاضر در 12 فصل تهیه گردیده که در فصل 1 درک پایه ای از خوردگی قطعات جوشکاری شده را توضیح می دهد. در فصل 2، 3 و 4 به خوردگی جوش های فولاد کربنی، فولادهای آلیاژی، خوردگی فولادهای زنگ نزن آستنیتی و خوردگی جوش های فولاد زنگ نزن فریتی می پردازد. فصول 5 ، 6 و 7 به ترتیب خوردگی جوش های فولادهای دوبلکس، مارتنزیتی و پایه نیکل را توضیح می دهد.

فصل 8 و 9 به ترتیب خوردگی جوش فلزات غیرآهنی نظیر Ti، Al، Zr و تانتالیم و آلیاژهای آنها و خوردگی جوشمانهای غیرهمجنس را مورد بررسی قرار می دهد. از طرفی دیگر در فصل 10 خوردگی فلز جوش در محیط های خورنده خاص نظیر خوردگی جوش ها در محیط های پالایشگاهی و پتروشیمیایی، محیط H2S راکتورهای آبی جوشان، ترک خوردگی تنشی جوش ها در صنایع کاغذ و چوب و غیره را بررسی می کند و در فصل 11 نحوه پایش خوردگی و آزمایش های مربوط به خوردگی جوش ها را بیان می کند.

در ورای این مطالب فصل 12 می باشد که نکات کاربردی عام در جلوگیری از خوردگی در صنعت را به ویژه در خصوص تعداد دفعات تعمیر، عملیات تنش زدایی، اسیدشویی و هایروتست را ارئه می کند.


2014_12_20_03_39_11_y3nyny50mfs.jpg


- به دلیل به روز بودن وبلاگ از سایر قسمت ها هم بازدید کنید.

- برای ورود به بخش آرشیو مطالب اینجا را کلیک کنید.

نظرات 4 + ارسال نظر
رسول سپهرزاد دوشنبه 25 اسفند 1393 ساعت 00:36 http://corrofweldments.blogfa.com/

اگر مطلب "در باره دکتر دهکردی" رو وبلاگتون بذارید ممنون می‌شم حتی اگه منبع رو ذکر نکنید.
با انتشار این مطلب در وبلاگ شما، شاید کسی پیدا شه یک صفحه در ویکی پدیا به نام این استاد پیشکسوت ایجاد کنه تا حق زحماتش ادا بشه و نامش جاودانه

رسول سپهرزاد یکشنبه 24 اسفند 1393 ساعت 23:40 http://corrofweldments.blogfa.com/

سلام آقای خانی
تقاضایی داشتم ازتون که ممنون میشم اگه کمک کنید. امکانش هست به این لینک http://corrofweldments.blogfa.com/ مراجعه کنید و آخرین مطلب با عنوان:
"درباره دکتر ابراهیم حشمت دهکردی از برجسته‌ترین اساتید و پیشکسوتان متالورژی در ایران" رو روی وبلاگتون (با ذکر منبع http://corrofweldments.blogfa.com/) قرار بدید؟؟؟

رسول سپهرزاد چهارشنبه 13 اسفند 1393 ساعت 21:21

وبلاگ شما به معنای واقعی یک بانک اطلاعاتی کامل و پر بازدید در زمینه‌ی جوشکاری است. به شما خسته نباشید میگم، ‌از شما بابت این وبلاگ بسیار مفید متشکرم و امیدوارم در ادامه راه ثابت قدم و استوار باشید.

از اظهار نظر شما تشکر میکنم مهندس. امیدوارم لایق تعاریف شما باشم

رسول سپهرزاد چهارشنبه 13 اسفند 1393 ساعت 20:43 http://www.corrofweldments.blogfa.com/

سلام
سپهرزاد هستم از مترجمین کتاب خوردگی قطعات جوشکاری شده. از این که در وبلاگتون، این کتاب رو به جامعه علمی مهندسین مواد معرفی نموده‌اید، بسیار سپاسگذارم.

سلام آقای مهندس
بسیار جای خوشحالی داره که بنده رو لایق دونستید و با گذاشتن نظرتون موجب خوشحالیم شدید
بنده نیز جا داره به نوبه خود از شما بابت زحماتتون در نشر علم تشکر کنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد