دنیای جوشکاری

دنیای جوشکاری

دنیایی از مطالب جوشکاری و بازرسی فنی
دنیای جوشکاری

دنیای جوشکاری

دنیایی از مطالب جوشکاری و بازرسی فنی

معرفی کتاب بازسازی قطعات تحت سایش به روش جوشکاری

معرفی کتاب " بازسازی قطعات تحت سایش به روش جوشکاری " 

تالیف: جناب آقای دکتر ثابت 

چاپ و صحافی: نشر فنی امیر

پیشگفتار: سایش قطعات و مجموعه های صنعتی یکی از مهمترین معضلات بخش صنعت و معدن می باشد و کمتر صنعتگری است که درگیر این مسئله نباشد. سایش در شرایط حاد و بحرانی می تواند باعث شکست و از کار افتادگی گردد که بدین ترتیب هزینه های سنگینی به دوش تولیدکنندگان ناشی از توقف و عقب افتادگی تولید می گذارد. یک راه حل، تولید قطعه جدید و جایگزینی آن با قطعات فرسوده و سائیده شده می باشد ولی این انتخاب عمدتا پر هزینه و وقت گیر است. لذا همواره  بحث انتخاب مواد مناسب، بازرسی و نگهداری و تعمیر قطعات تحت سایش در صنعت مطرح می باشد. طی سالیان حضور در مجامع علمی و صنعتی مهندسین در مورد مرجع مناسبی جهت مطالعه و آشنایی با مبانی سایش و همچنین بازسازی قطعات صنعتی تحت سایش به روش جوشکاری از اینجانب راهنمایی می خواستند که نشان دهنده عدم دسترسی آنان به مراجع و منابع مناسب در این خصوص بوده و می باشد. لذا با توجه به کمبود منابع قابل دسترسی و نیاز صنعت، کتاب حاضر بر اساس تجارب علمی و صنعتی اینجانب و با همکاری شرکت معظم کاوش جوش تهیه شده است که تبلور همکاری واقعی صنعت و دانشگاه می باشد./ دکتر حامد ثابت.

مقدمه: بازسازی قطعات و ماشین آلات صنعتی در تمام کشور ها، به ویژه کشورهای در حال توسعه از جایگان خاصی برخوردار است. این امر به خصوص در مورد تجهیزاتی که تولید آنها مشکل است و یا پر هزینه هستند، بسیار حائز اهمیت می باشد. البته زمانی می توان یک قطعه را بازسازی نمود که قابلیت بازسازی داشته باشد، به بیان ساده تر، بازسازی باید توجه فنی و اقتصادی داشته باشد.

متنی که خوانده شد بخشی از پیشگفتار و مقدمه کتاب بازسازی قطعات تحت سایش به روش جوشکاری نوشته دکتر حامد ثابت، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج و از اساتید گرانقدر رشته مهندسی مواد و متالورژی می باشد. این کتاب در ده فصل تهیه و تنظیم شده است و مرجعی کامل برای بازسازی قطعات تحت سایش به روش جوشکاری می باشد.


dfbd.jpg


- به دلیل به روز بودن وبلاگ از سایر قسمت ها هم بازدید کنید.

- برای ورود به بخش آرشیو مطالب اینجا را کلیک کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد